9.11.11

Rakija od Malina

Rakija od Malina

Potrebni sastojci:


1 L zrelih, svježih plodova maline (bez crva),
1,5 L žitne rakije ili lozovače (38-42%-tne), ili 1/8 L konjaka ili vinjaka

Priprema:


Prednost imaju maline koje rastu u prirodi jer su im ukus i aroma intenzivniji. Ako su prašni, plodove operite u hladnoj vodi i ocedite. Stavite u veću bocu ili neku drugu staklenu posudu koja se dobro zatvara, prelijte rakijom u omeru 1 L malina i 1 ,5 L rakije.
Maline u rakiji ostavite 4-5 nedelja na toplom, svetlom mestu. Rakija postupno poprima lepu svetlocrvenu boju. Poslije najduže 5 nedelja odlijte tečnost od već neuglednih, bledih malina i profiltrirajte.
Ako su plodovi bili posve zreli, rakiji nije potrebno popravljati ukus. Ostavite je više nedelja u tamnom podrumu da u potpunosti dozrije.
Još bolji i puniji ukus dobit ćete ako umesto rakijom maline zalijete lozovačom ili ako rakiju pomešate s konjakom ili vinjakom: 1/8 L konjaka ili vinjaka do 2 litre dopunite rakijom.



Malo o Malini:


Malina (lat. - Rubus idaeus) je biljka porodice Rosaceae. Poznata je od davnina kao ljekovita biljka.

Karakteristike


Malina je žbun koji naraste do 200 cm. Cvjeta od maja do augusta. Plodovi su joj crveni, rjeđe bijeli i sočni, slični kupini i jagodi. Rasprostranjena je u cijeloj Evropi, do 2000 m nadmorske visine. Raste po polusunčanim mjestima, rubovima šuma, gdje je veća vlažnost vazduha, ali ne podnosi vlažna i močvarna zemljišta. Razmnožava se slično jagodi, putem vriježa i korjenja. Plod je crven i sočan, nalik kupini, ima upodan miris i sladak okus. Listovi, također, ugodno mirišu.

Ljekoviti su listovi i plodovi u vrijeme dozrijevanja. Listovi se suše u hladu na prozračnom mjestu.

Hemijski sastav 


Malina, sirova
Hranjiva vrijednost po 100g
Energija263 kJ
Ugljikohidrati14.7 g
Šećeri5.4 g
Masnoće0.8 g
zasićene0 g
monozasićene0.1 g
polinezasićene0.5 g
Bjelančevine1.5 g
Vitamin A ekviv.1 μg (0%)
beta karoten120 μg (1%)
Vitamin C54 mg (90%)
Kalcijum3 mg (0%)
Željezo5 mg (40%)
Natrijum1 mg (0%)
Procenti su relativni u odnosu na američke preporuke za dnevne potrebe odraslih osoba.
Izvor: USDA baza podataka za namirnice

Нема коментара:

Постави коментар